یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

مرتضی رضایی: سید محمد علوی، کاملا برای شما آشناست.همان کسی که برانکو ایوانکوویچ در حساس‌ترین شرایط به او اعتماد کرد و با دعوت او به تیم ملی صدای منتقدان آن زمان را بلند کرد!

علوی آن زمان در شرایطی به تیم ملی دعوت شد که در پست خودش با مهره‌هایی مثل نکونام رقابت می‌کرد.حتی بازیکنان آماده‌ای هم بودند که در خارج از گود هر لحظه جایگاه او را در تیم به خطر می‌انداختند، مثل کریم باقری که هنوز هم در اوج آمادگی به سر می‌برد!سید که به عقیده خودش بهترین بازی بین‌المللی‌اش را در جام ملت‌های آسیا و در بازی مقابل چین انجام داده شاید بازی‌هایش در تیم ملی زیاد به چشم نیاید، اما همیشه برای تیم مفید بوده و در نقش یک هافبک دفاعی مثمر ثمر واقع شده.

علوی که فصل قبل را در تیم پاس همدان بازی کرد امسال با کمی سر و صدا به پرسپولیس آمد تا یک فصل رؤیایی را در این تیم تجربه کند.خودش می‌گوید:«یکی از بهترین اتفاقاتی بود که امسال در زندگی‌ام افتاد.بازی کردن در پرسپولیس افتخاری است که نصیب هر بازیکنی نمی‌شود.می‌خواهم امسال یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌ام را تجربه کنم.»

  • پس از چند روز کشمکش با پاسی‌ها بالاخره به پرسپولیس آمدید.به‌نظر این اتفاق خوشایندی است.

برای خودم که این‌طور است.یکی از بهترین و مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌ام در سال جدید تا اینجا رقم خورده است.همیشه دوست داشتم که در پرسپولیس بازی کنم و حالا که این اتفاق افتاده و همه چیز فراهم است می‌خواهم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرم.باید ثابت کنم که علوی بدون دلیل به پرسپولیس نیامده است.

  • می گویند علوی امسال در پرسپولیس شرایط سختی دارد.رقابت با آتسو، احتمالا مازیار زارع و حتی در بعضی اوقات کریم باقری برای تو نگران‌کننده نیست.

مطمئنا بازی کردن در پرسپولیس سخت‌تر از بازی کردن در تیم ملی نیست.من در زمان برانکو شرایط سخت تری را تجربه کردم و در بیشتر مسابقات بازیکن ثابت تیم ملی بودم.تمام تلاشم را می‌کنم تا در پرسپولیس هم موفق شوم.قبلا هم گفتم بازی کردن در دو تیم بزرگ پایتخت به همین راحتی‌ها نصیب کسی نمی‌شود.

  • به‌نظر بحث کری و کری‌خوانی را از همین حالا شروع کردی.در یکی از مصاحبه‌هایت گفته بودی که اجازه نمی‌دهی که بازیکنی از دفاع پرسپولیس عبور کند.

بازی من درست مشابه بازی گتوزو است.تخریب بازی حریف و جلو گیری از قدرت تهاجمی آنها.وظیفه اصلی من هم همین است.اجازه نمی‌دهم بازیکنی مقابل دفاع پرسپولیس خود‌نمایی کند.

  • اما اثبات این ادعا کمی سخت نیست؟

پرسپولیس خوب یارگیری کرده و در خط دفاعی هم مهره‌های قابل اعتمادی دارد.خود کریم به تنهایی یک تیم است.قبول دارم که کار سختی است اما با همکاری همه بازیکنان شدنی است.من می‌جنگم و کم هم نمی‌آورم.امسال وظیفه من خنثی کردن قدرت تهاجمی حریف است.

  • خبر پرسپولیس شدن شما یک دفعه منتشر شد.به‌نظر ابتدا در لیست آنها نبودی؟

نمی دانم یک روز تماس گرفتند و با من مذاکره کردند.در لیست بودم یا نه اصلا مهم نیست مهم این است که حالا در پرسپولیس هستم.به‌نظرم یک بازیکن وقتی در تیم‌های استقلال یا پرسپولیس بازی می‌کند کاملا به چشم می‌آید.در تیم‌های شهرستانی هر چقدر هم که خوب باشی بازی‌ات دیده نمی‌شود.

به‌نظرم همین نکته می‌تواند من را دوباره به تیم ملی برساند.با شناختی که از دایی دارم مطمئنم که درصورت تلاش من را دعوت می‌کند.عقیده خودم این است که از پرسپولیس می‌توانم به تیم‌های اروپایی هم برسم.هدفی که من در زندگی‌ام دارم بازی کردن در تیم‌های خارجی به جز امارات است.در این موضوع شک نکنید.البته این را هم باید بگویم که من کمی دیر به پرسپولیس آمدم.

مطمئن باشید که اگر این اتفاق همان زمان که پیشنهاد داشتم می‌افتاد حالا در اروپا بازی می‌کردم.من فرصت‌های زیادی را برای بازی کردن در پرسپولیس از دست دادم ولی حالا بنویسید که علوی برای جبران آمده است.من در پرسپولیس دیده می‌شوم و این رمز موفقیت است.

  • مگر از پرسپولیس پیشنهاد داشتی؟

سالی که با فولادقهرمان شدیم خیلی عجیب بود.آن سال فکر می‌کردم که هیچ تیمی، فولاد نمی‌شود.آن موقع کاپیتان بودم و شرایط خوبی در تیم حاکم بود.همه روی من حساب دیگری باز می‌کردند.تا سال گذشته که خود آقای کاشانی با من تماس گرفت وپیشنهاد داد تا به پرسپولیس بروم.این موضوع امسال هم پیشنهاد شد.این بار آقای مصطفوی تماس گرفتند.به‌نظرم پرسپولیسی‌ها نظر مثبتی روی من دارند.

  • علوی بازیکن کم حاشیه‌ای است و البته کمی مغرور؟!

نمی دانم که چرا کسی به بازیکنان شهرستانی اعتماد نمی‌کند.شما هم همین‌طور.فکر می‌کنید من نمی‌توانم در این تیم موفق شوم؟آن موقع که در فولاد بودم چند پیشنهاد از تیم‌های عربی داشتم.اما هیچ وقت دوست نداشتم در این کشور‌ها بازی کنم.به همه ثابت می‌کنم که شایستگی‌هایم تا چه اندازه است.

  • پس در پرسپولیس موفق می‌شوید؟

 این هدف اصلی من است.من از هیچ‌چیز نمی‌ترسم.حتی از نیمکت‌نشینی.در تیم‌هایی که بازی کردم کمتر پیش آمده که نیمکت نشین باشم.در پرسپولیس هم همین‌طور خواهد شد.روی نیمکت نمی‌نشینم.

  • به دوران حضورت در پاس همدان برگردیم.به‌نظر تجربه خوبی در این تیم نداشتی؟

 نه اینکه تجربه خوبی نداشته باشم، من مثل زمانی که در فولاد بودم نتوانستم دراین تیم بدرخشم.اما باز هم فکر می‌کنم که یکی از بهترین‌های پاس بودم.

  • و دلیل جدا شدنت از این تیم؟

انسان‌ها برای پیشرفت نیازمند جابه‌جایی هستند.به‌خصوص در حرفه ما که نیاز پیشرفت فقط جابه‌جایی است. البته من دوست داشتم قراردادم را تمدید کنم، اما مسئولان پاس زیاد تعلل کردند.نمی توانستم که تا آخر فصل منتظر آنها باشم. به همین دلیل وقتی پیشنهاد پرسپولیسی‌ها مطرح شد با مشورت به این تیم آمدم.

  • مثل اینکه کریم باقری در این نقل و انتقال نقش مهمی داشته؟

به‌نظر همین طور است.او از بازی من شناخت دارد و خودش من را به مسئولان باشگاه پیشنهاد داده. به هر حال همه شرایط دست به دست هم دادند تا من پرسپولیسی شوم.

  • به گذشته علوی در فولاد اشاره کنیم.

ممکن است در این مورد بحث نکنیم.همین را می‌گویم که فولاد برای علوی تمام نشدنی است.من بهترین خاطراتم را در این تیم داشتم.ولی متأسفانه شرایطی پیش آمد که باعث شد از این تیم جدا شوم.فولاد دوران اوج علوی بوده.هرگز آن دوران را فراموش نمی‌کنم.اما دوست ندارم زیاد درباره آن زمان حرف بزنم.می خواهم خاطراتم همانطور دست نخورده بماند.

  • پس درموردتیم ملی صحبت کنیم.علوی یکی از بازیکنان ثابت برانکو قبل از جام جهانی بود.ولی حالا هیچ جایی در تیم ملی ندارد.

دوباره به تیم ملی دعوت می‌شوم اما این را هم بگویم که یک بازیکن همیشه نمی‌تواند در تیم ملی بازی کند.من هم از این قاعده مستثنی نیستم.آن زمان شرایط طور دیگری بود.تیم خودش را برای جام جهانی آمده می‌کرد و تقریبا اسکلت اصلی تیم مشخص بود.با این حال در بعضی از شرایط هم به من بازی نمی‌رسید.مطمئن باشید اگر این بار دعوت شوم یکی از ستون‌های تیم ملی را تشکیل خواهم داد.

  • آینده تیم ملی را چطور پیش‌بینی می‌کند.به‌نظرت ایران می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟

شرایط سختی است.اما شک نکنید که ایران یکی از تیمهای حاضر در جام جهانی است.بازی تیم‌ها به هم نزدیک شده و هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست ولی حسی دارم که به من می‌گوید ایران به جام جهانی صعود می‌کند.

  • علوی در این پیروزی سهمی خواهد داشت؟

تمام تلاشم را می‌کنم تا دایی من را هم ببیند.آنقدر تلاش می‌کنم تا یکی از مسافران جام جهانی باشم.

کد خبر 57870

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز